Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Роман Насіров взяв участь в Українсько-Нідерландському бізнес-форумі
Голова ДФС Роман Насіров у складі Урядової делегації взяв участь у роботі Українсько-Нідерландського бізнес-форуму, який проходить у м. Гаазі (Королівство Нідерланди) 30 березня 2016 року.
Засідання форуму було присвячене можливостям і проблемам ведення бізнесу в Україні та перспективам залучення іноземних інвестицій в українську економіку.
Учасники форуму, серед яких понад 300 представників бізнесу та урядових структур двох країн, зокрема, розглянули питання міжнародного співробітництва у сферах енергоефективності та енергетики, розвитку сільського господарства та харчової промисловості.
Співпраця ДФС з Податковою і Митною адміністрацією Нідерландів здійснюється у рамках Програми співробітництва, якою передбачено сприяння митникам України через надання експертної допомоги, зокрема, пов’язаною з реалізацією Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС.
Довідково.
Співробітництво Державної податкової адміністрації України з Податковою і Митною адміністрацією Нідерландів розпочалось у 1997 році. З 1999 року воно носило постійний характер. З жовтня 2000 року по грудень 2004 року в ДПА України постійно працювали радники ПМА Нідерландів.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника юридичного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олега Басана на тему: «Зміни до Податкового кодексу України»
Питання 1. Доброго дня. Будь ласка, скажіть, які документи, крім податкової декларації про майновий стан і доходи, має подати платник податку до податкової інспекції щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки щодо суми коштів, сплачених за навчання?
Відповідь. Фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання, на вимогу контролюючого органу, крім декларації про майновий стан і доходи, надає: відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; договір з навчальним закладом; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення) тощо. Для прискорення проведення розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до контролюючого органу копії зазначених документів.
Питання 2. Хочу запитати, чи оподатковується військовим збором сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна?
Відповідь. За договором найму (оренди), наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк, за користування якого з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Це визначено ст. 759, ст. 762 Цивільного кодексу України.
Згідно з п.п. 1.2 п. 16 1 підр. 10 розд. XX Податкового кодексу України об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 цього Кодексу.
Так, п. 163.1 ст. 163 Податкового кодексу України передбачено, що об’єктом оподаткування резидента є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
До загального місячного (річного) доходу платника податку, включаються, зокрема, суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору та дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 Податкового кодексу України.
Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16 1 підр.10 розд. XX Податкового кодексу України.
Таким чином, сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах,
Питання 3. Яка відповідальність застосовується до фізичної особи за несвоєчасну сплату військового збору за наслідками подання річної декларації про майновий стан і доходи?
Відповідь. У разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом України, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Після закінчення встановлених Податковим кодексом України строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня. При нарахуванні суми грошового зобов’язання контролюючими органами нарахування пені розпочинається: від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із Податковим кодексом України.
Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті

Боротьба з порушеннями митного законодавства в зоні діяльності Дніпропетровської області
Начальник відділу провадження у справах про порушення митних правил управління аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Віталій Аксютін повідомив, що з початку року Дніпропетровською митницею ДФС складено 28 протоколів про порушення митних правил. на загальну суму понад 81 млн. грн.
"Серед складених протоколів - 11 відносяться до окремої категорії на суму 72,492 млн. грн., де кожне правопорушення складає понад 50 тис. грн. Ще 5 протоколів - на загальну суму у 2 млн. грн.». Основними правопорушеннями при перетині кордону є подача документів з неправдивими відомостями щодо вартості і кількості товару і його найменувань (побутова техніка, транспортні засоби тощо)" - зазначив він.

Підприємці - спрощенці, котрі залучають до торгівлі на ринках членів родин, зобов’язані укладати з ними трудові договори
Обов’язок укладати трудові договори з найманими працівниками, незалежно від їх приналежності до членів сім’ї чи родини підприємця, випливає з норм Кодексу законів про працю України.
Відповідно до ст. 24 КЗпП працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням. Окрім того, згідно ст.2 КЗпП працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою.
Норм, які б містило підстави для не укладення трудових договорів з найманими працівниками, чинне законодавство про працю не передбачає.
«Ми рекомендуємо представникам підприємництва офіційно працевлаштовувати усіх, хто залучений до роботи в підприємницькій структурі чи, зокрема, так би мовити «допомагає» родичеві здійснювати торгівлю на ринку. Право громадянина розпоряджатися своїми здібностями до продуктивної і творчої праці у випадку виконання ним певного кола обов’язків в приватного підприємця означає обов’язок працедавця укладати з ним трудові стосунки офіційно. До І, ІІ, та ІІІ груп спрощеної системи оподаткування в Нікопольському регіоні належить більше 4 тисяч фізичних осіб - підприємців. Підприємців II групи – майже 3 тисячі осіб, які можуть мати до 10 найманих працівників, проте укладати договори з тими хто «допомагає» не поспішають, позбавляючи в такий спосіб своїх рідних права на соціальний захист», - зазначає перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.

Якщо є право на податкову знижку!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що декларуючи доходи, громадяни виконують не тільки свій конституційний обов’язок, а також реалізують своє право на податкову знижку.
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський за 3 місяці 2016 року громадяни Нікопольського регіону подали 798 декларацій для отримання податкової знижки та отримали 907 тис. грн. повернутих коштів.
Скористатися правом на податкову знижку – це можливість отримати громадянами з бюджету повернення певної суми податку на доходи фізичних осіб, сплаченого з їх заробітної плати протягом 2015 року.
Податкову знижку можуть одержати громадяни, які у минулого році мали такі витрати (з урахуванням обмежень, визначених пунктом 166.3 статті 166 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями):
- сплачували кошти закладам освіти за навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення;
- користувалися іпотечним кредитом;
- здійснювали пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям;
- сплачували страхові суми (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення;
- витрачали кошти на оплату допоміжних репродуктивних технологій;
- сплачували державні послуги за усиновлення дитини, включаючи сплату державного мита;
- переобладнували транспортні засоби;
- сплачували видатки на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.
Витрати необхідно підтвердити відповідними платіжними та розрахунковими документами. А саме:
- квитанціями;
- платіжними дорученнями;
- фіскальними або товарними чеками;
- прибутковими касовими ордерами;
- меморіальними ордерами тощо.
Крім того, понесені витрати підтверджується копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).
У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Громадянам, які мають право на податкову знижку за результатами 2015 року та бажають реалізувати таке право, необхідно заповнити та подати податкову декларацію про доходи і майно (далі – декларація) протягом усього 2016 року.
Декларація надається фізичними особами – платниками податку до податкової інспекції за місцем свого проживання за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859.

Земля Нікопольського регіону принесла місцевим скарбницям понад 40,3 млн. гривень
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, за три місяці 2016 року в місцеві скарбниці Нікопольського регіону надійшло 40,3 млн. грн. плати за землю, що на 37,3 відс. більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Нагадаємо, що плата за землю є обов’язковим платежем у складі податку на майно і включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другу – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.
Орендна плата за користування землею та земельний податок є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць, що є особливо важливим у період децентралізації, коли місцеві органи влади можуть самостійно розподіляти кошти і спрямовувати їх на регіональний розвиток.

Місцеві громади отримали 11,4 мільйони гривень єдиного податку
Суб’єкти підприємницької діяльності та юридичні особи, які перебувають на обліку в Нікопольській ОДПІ протягом січня-березня поточного року перерахували до місцевих бюджетів 14,1 млн. гривень єдиного податку. Як зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко, це на 5,2 млн. грн. більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Зокрема, фізичні особи – підприємці спрямували до бюджету 7,0 млн. грн. єдиного податку.
Юлія Пушко відзначає сумлінне ставлення бізнесу щодо сплати податків, що в свою чергу сприяє наповненню скарбниць територіальних громад нашого регіону для їх соціально-економічному розвитку.

Більше семиста нікопольчан уже відзвітувалися про минулорічні доходи
Декларанти Нікопольського регіону, а це 739 осіб, відзвітувалися про доходи, отримані у 2015 році. Загальна сума задекларованого ними доходу станом на 1 квітня поточного року складає 35,5 млн. грн., а сума податку на доходи фізичних осіб, яку самостійно визначили до сплати до бюджету складає понад 1,8 млн. грн. - зазначила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Нікопольської ОДПІ Юлія Пушко.
Також начальник управління нагадала, що кампанія декларування доходів громадян триває до 1 травня 2016 року. Подати декларації мають усі, хто протягом 2015 року отримував дохід не від податкового агента та ті, хто отримував дохід, який виплачувався двома або більше податковими агентами. Зокрема, це стосується тих громадян, які здавали в оренду нерухоме майно, а також майнові або земельні паї не суб’єктам господарської діяльності.
Окрім них, задекларувати доходи мають громадяни, які працювали за кордоном і отримували там доходи та ті, хто виїжджає за кордон на постійне місце проживання.
Запрошуємо громадян не відкладати на останні дні заповнення і подання декларації. В Центрах обслуговування платників створені комфортні умови та працюють кваліфіковані фахівці, які допоможуть кожному правильно заповнити декларацію.

За порушення законодавства продавців тютюнових виробів оштрафовано на 11,2 млн. гривень
З початку поточного року підрозділами контролю за проведенням розрахункових операцій ДФС проведено 1,7 тис. фактичних перевірок господарських об’єктів з роздрібного продажу тютюнових виробів.
За результатами цих перевірок встановлено наступні порушення:
- 757 випадків не оприбуткування готівкових коштів – у половині проведених перевірок – застосовано штрафних (фінансових) санкцій майже на 4 млн. грн.;
- 500 випадків продажу товарів, не відображених у обліку товарних запасів за місцем продажу – у третині проведених перевірок – застосовано штрафних (фінансових) санкцій на 1,2 млн. грн.;
- 494 випадки відсутності ліцензій на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами та алкогольними напоями, а також реалізації зазначених товарів без марок акцизного податку встановленого зразка – у третині проведених перевірок. До порушників застосовано штрафних санкцій на 6,1 млн. грн.;
- 369 випадків не проведення розрахункових операцій через РРО – накладено штрафів на суму 1,2 тис. грн.;
- інші порушення (невідповідність суми коштів, зазначених у денному звіті, на місті проведення розрахунків, незабезпечення роздрукування фіскальних звітних чеків (Z-звітів)) – виявлено за результатами 323 проведених перевірок. Сума застосованих штрафних санкцій склала 370,4 тис. грн.
За результатами розгляду матеріалів перевірок застосовано штрафних (фінансових) санкцій на суму 11,2 млн. грн., з яких вже сплачено 3,2 млн. грн. Крім того, на порушників законодавства складено 561 протокол про адміністративні правопорушення та вилучено з незаконного обігу підакцизні товари загальною вартістю 6,6 млн. гривень.
Відповідно до інформаційних баз даних ДФС 51 тис. суб`єктами господарювання отримано ліцензії на право роздрібного продажу тютюнових виробів майже на 83 тис. господарських одиниць.

Слідчі ГУ ДФС у Дніпропетровській області забезпечили відшкодування 2,5 млн. грн. збитків, завданих державі
Протягом січня – лютого 2016 року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідувалось 263 кримінальних проваджень, з яких 109 – прийнято до провадження у поточному році.
Із загальної кількості кримінальних проваджень, які розслідувались працівниками слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС області, закінчено 30 кримінальних проваджень, із яких до суду скеровано 14 кримінальних проваджень, в тому числі: 8 – з обвинувальним актом, а 6 – для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності.
Крім того, за 2 місяці поточного року за підслідністю направлено 30 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень 6 кримінальних проваджень.
Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області впродовж двох місяців поточного року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 2 мільйони 494 тисячі гривень.

На Дніпропетровщині викрито фіктивного імпортера, який ввіз товарів на 17 млн. гривень
Працівниками податкової міліції Дніпропетровської області в ході проведення операції «Рубіж-2016» та розслідування кримінального провадження за ст.205 КК України на підставі ухвал суду на митному посту «Західний» Київської митниці розпочато обшуки 11 контейнерів.
За інформацією, в контейнерах знаходяться синтетичні тканини, які імпортуються з Китаю, на загальну суму близько 664 тис. доларів США (еквівалент близько 17 млн. гривень). При цьому імпортером товару згідно з наданими митними деклараціями є підприємство, що має ознаки фіктивності.
На розрахункові рахунки підприємства із залишком коштів у сумі 19,3 тис. гривень накладено арешт.

У Дніпропетровській області встановлено факт ухилення від сплати податків на 19,5 млн. гривень
У Дніпропетровській області співробітниками податкової міліції зареєстроване кримінальне провадження за ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами комерційного підприємства, яке займається вирощуванням зернових та бобових культур.
Встановлено, що у 2015 році, в порушення норм податкового законодавства України, підприємці неправомірно застосували спеціальний режим оподаткування при реалізації сільськогосподарських товарів, що призвело до ухилення від сплати податків у сумі 19,5 млн. гривень.
Проводиться комплекс заходів з встановлення осіб, причетних до скоєння даного злочину.

На Дніпропетровщині викрито злочинне угрупування, яке здійснювало незаконну реалізацію зернових культур та соняшника
У Дніпропетровській області в ході проведення операції «Урожай-2016» співробітниками податкової міліції спільно з працівниками СБУ при супроводженні матеріалів кримінального провадження, зареєстрованого за ст. 205 КК України, виявлено групу осіб, яка з метою прикриття незаконної діяльності створила та придбала низку суб’єктів господарської діяльності.
Злочинці, маскуючи свою незаконну діяльність, здійснювали закупівлю різного роду зернових культур та насіння соняшника за готівкові кошти у населення без відповідного відображення даних фінансово-господарських операцій у податковій та бухгалтерській звітності. Частина придбаних товарів реалізовувалась за готівку на території України без відповідних фінансово-господарських документів.
За результатами проведених обшуків в офісних та складських приміщеннях фігурантів справи вилучено документи та чорнові записи щодо закупівлі та реалізації фальсифікованої продукції, комп’ютерну техніку, 5 печаток задіяних у злочинній схемі підприємств та 540 тис. грн. готівкових коштів.
На виробничих об’єктах при проведенні обшуків виявлено понад 20 тис. запакованих мішків підробленого посівного матеріалу, 41 тонну кукурудзи та насіння соняшника, що готувались до оброблення та фасування, понад 14 тис. літрів (рідких) та 200 кг (порошкових) пестицидів, а також пакети, мішки, бірки, наклейки, тара для розливу, кришки та інше обладнання для виготовлення контрафактної продукції.
Орієнтовна вартість фальсифікованої продукції, що знаходилась на складах, становить понад 70 млн. гривень.
Тривають слідчі дії.

Податковою міліцією під час обшуку вилучено дитячих іграшок на 5 млн. гривень
Співробітниками податкової міліції у Дніпропетровській області в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст. 27 і ст.212 КК України, проведено обшуки в офісному та складському приміщеннях підприємства, що знаходяться у м. Дніпропетровську.
За результатами обшуків вилучено 84,4 тис. шт. дитячих іграшок в асортименті орієнтовною вартістю 5 млн. гривень.
Слідчі дії тривають.

АС «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС користуються понад 873 тис. платників податків
З початку 2016 року Автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронної звітності» Державної фіскальної служби користуються 873 312 платників податків.
Одним з найпопулярніших електронних сервісів ДФС є надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних, як покупцю, так і продавцю. З початку 2016 року Інформаційним порталом ДФС опрацьовано майже 8,7 млн. таких запитів.
Не менш запитуваною є послуга з укладання договору з територіальними органами ДФС «Про визнання електронних документів» в електронній формі. З початку 2016 року було укладено понад 274 тис. таких договорів з платниками податків.
Також користувачів цікавить інформація з реєстру платників ПДВ щодо наявності платників у зазначеному реєстрі. Протягом поточного року було опрацьовано понад 5 тис. запитів з цієї теми.
Крім функцій приймання податкової звітності платників податків та реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, Портал також забезпечує інші електронні сервіси для платників податків.
Так, з початку поточного року АС «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС опрацьовано 52 333 електронних повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах.
З метою інформування платників податків щодо наявних податкових ризиків та заходів щодо їх усунення фіскальною службою розроблено автоматизоване програмне забезпечення по формуванню електронних повідомлень – «Податковий асистент».
Також для інформаційної підтримки та технічної допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС, яким з початку 2016 року надано 37 491 консультацію з питань подання електронної податкової звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та реєстрації податкових накладних. З них, 20 958 консультацій надано у лютому 2016 року.
Крім того, для створення комфортних умов суб`єктам господарювання на офіційному веб-порталі ДФС функціонують нові електронні сервіси:
- «Оприлюднення інформації про реєстратори розрахункових операцій та інформації про книги обліку розрахункових операцій», за допомогою якого можна отримати інформацію про зареєстровані/скасовані РРО та книги обліку розрахункових операцій;
- «Надання Витягу з реєстру платників ПДВ», який надається в електронній формі платнику ПДВ за умови укладання ним з контролюючим органом договору про визнання електронних документів та подання запиту на отримання зазначеного витягу;
- «Інформування громадян про результати обробки файлів-запитів щодо доходів фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, що надходять від підрозділів соціального захисту населення». За допомогою цього сервісу громадяни, вказавши реєстраційний номер облікової картки платника податків, прізвище та ініціали, можуть отримати відповідну інформацію телефоном в Інформаційно-довідковому департаменті ДФС;
- «Дані реєстру волонтерів АТО». Цей сервіс надає можливість громадянам здійснити вибір та перевірити за номерами банківських рахунків інформацію про перебування волонтера у зазначеному реєстрі, що мінімізує випадки шахрайства під час здійснення благодійних заходів.

Антикорупційний сервіс «Пульс»
З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності територіальних органів Фіскальної служби України нагадуємо платникам податків про функціонування антикорупційного сервісу Фіскальної служби України «Пульс», який доступний клієнтам податкової служби та митниці. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс
З метою якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для швидкого та комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України запроваджено 14 сервісів, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Одним з них є загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - «ЗІР»).
Робота «ЗІР» направлена на забезпечення платників податків своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією. Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень органів ДФС, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та, з метою мінімалізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
Сервіс забезпечує можливість пошуку інформації по певному податку, напрямку діяльності, у т.ч. з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, розміщених в Базі знань, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані з використання Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів, а в перспективі запровадження інтерактивних посилань на взаємопов’язані документи.
Більш детально про роботу «ЗІР» можна дізнатися на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: zir.sfs.gov.ua.

З початку 2016 року Центрами обслуговування платників надано понад 515 тис. послуг
Протягом січня – лютого 2016 року Центрами обслуговування платників податків надано 515 105 адміністративних послуг. Зокрема, у лютому надано 291 319 послуг.
Серед них, найбільшим попитом користується послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За два місяці поточного року було надано майже 239,7 тис. таких карток, з яких понад 138,7 тис. – у лютому.
Також запитуваною з боку суб`єктів господарювання є послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій. У січні-лютому 2016 року ЦОПами надано 33,4 тис. таких послуг. У лютому було зареєстровано майже 32,2 тис. книг обліку розрахункових операцій.
Актуальними є послуги з надання витягу з реєстру платників єдиного податку та реєстрації книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку. У звітному періоді Центрами обслуговування платників було надано понад 33,4 тис. (понад 18,6 тис. у лютому) та майже 30,8 тис. (понад 17,3 тис. у лютому) таких послуг відповідно.
Отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються фіскальними органами, також актуально для платників податків та громадян. Так, з початку 2016 року ЦОПами було надано майже 26,2 тис. зазначених довідок, з них – понад 15 тис. – надано у лютому.
Крім того, з початку поточного року було зареєстровано понад 21,8 тис. платників єдиного податку (у лютому – понад 13,3 тис.).
На сьогодні обслуговування платників податків та громадян здійснюється 467 ЦОПами, якими надається 92 адміністративні послуги (58 податкових та 34 митних).

Особливості деклараційної кампанії – 2016
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році, триває до 1 травня 2016 року.
Деклараційна кампанія у 2016 році має свої особливості, а саме:
- громадяни звітують за новою формою податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – нова декларація), затвердженою наказом Міністерства фінансів України 02.10.2015 №859, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743;
- скорочено об’єм нової декларації (з 2-х аркушів до 1-го) та додатків до неї (з 7-ми до 4-х). При цьому, додатки заповнюються лише при отриманні доходів, які передбачають особливий розрахунок оподатковуваного доходу:
а) при отриманні доходів від двох та більше податкових агентів, згідно з підпунктом «є» пункту 176.1 статті 176 розділу Податкового кодексу України (додаток Ф1);
б) по операціях з інвестиційними активами (додаток Ф2);
в) при отриманні іноземних доходів (додаток Ф3);
г) з доходів, отриманих самозайнятою особою (фізичною особою – підприємцем та особою, яка здійснює незалежну професійну діяльність) (додаток Ф4);
- у новій декларації здійснюється розрахунок податкових зобов’язань не тільки з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), а і з військового збору;
- розрахунок податкових зобов’язань з ПДФО здійснюється за ставками, що діяли до 01.01.2016; ставка військового збору не змінилася та становить 1,5% об’єкта оподаткування.

Доходи, які підлягають обов’язковому декларуванню громадянами
Нікопольська ОДПІ нагадує, що деклараційна кампанія – 2016 стосовно декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році, триває до 1 травня 2016 року.
Обов’язковому декларуванню підлягають:
- доходи від здачі майна в оренду;
- доходи у вигляді спадщини та подарунків;
- іноземні доходи;
- дохід у вигляді заробітної плати, отриманий від двох або більше податкових агентів (роботодавців);
- дохід від операцій продажу (обміну) рухомого і нерухомого майна;
- інші доходи, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.
Крім того, громадяни мають право протягом усього 2016 року подати декларацію про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки.

Оподаткування ПДФО вихідної допомоги у зв’язку із звільненням працівника, в т. ч. при виході на пенсію
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п.14.1.48 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (ПКУ) заробітна плата для цілей розд. ІV ПКУ – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума щорічної разової грошової допомоги, яка надається згідно із Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Винятки, передбачені п.п.165.1.1 п.165.1 ст.165 ПКУ, не поширюються на виплату заробітної плати, грошової (вихідної) допомоги при виході на пенсію (у відставку) та виплату, пов’язану з тимчасовою втратою працездатності.
Відповідно до п.167.1 ст.167 ПКУ ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пп.167.2 - 167.5 ст.167 ПКУ) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.
Отже, вихідна допомога у зв’язку із звільненням працівника, в т. ч. при виході на пенсію, оподатковується за ставкою 18 відсотків.

Актуально для платників єдиного внеску, мобілізованих на військову службу!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 24.12.2015 №909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон № 909) внесено зміни до пункту 92 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).
Вказаними змінами передбачено, що під час особливого періоду, визначеного Законом України від 21.10.1993 №3543 «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі – Закон №3543), для платників на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), визначених у статті 4 Закону №2464, призваних на військову службу під час мобілізації або залучених до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їхньої військової служби зупиняється застосування норм статті 25 цього Закону.
Статтею 25 Закону №2464 передбачено заходи впливу та стягнення, зокрема:
- стягнення недоїмки з єдиного внеску;
- надсилання вимоги про сплату недоїмки;
- нарахування пені;
- застосування штрафних санкцій;
- списання суми недоїмки;
- оскарження вимоги про сплату недоїмки та/або рішення органів доходів і зборів про нарахування пені та/або застосування штрафів;
- незастосування терміну давності;
- тощо.
Підставою для зупинення застосування норм статті 25 Закону №2464 є копія військового квитка або документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов платника єдиного внеску на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, яка подається до органів доходів і зборів цим державним органом протягом десяти днів після його мобілізації (пункт 92 розділу VIII Закону №2464).
(Лист Державної фіскальної служби України від 28.03.2016 №10331/7/99-99-23-01-17 «Про зупинення дії статті 25 Закону №2464»).

Нецільова благодійна допомога - чи потрібно нараховувати ЄСВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 1 частини першої ст. 7 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄВ) для платників, які згідно з п.1 частини першої ст. 4 Закону № 2464 є роботодавцями, визначено суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці».
Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 року № 5 визначено види виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні ЄВ.
Оскільки нецільова благодійна допомога не належить до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних, компенсаційних виплат, а відповідно до пункту 3.31 розділу 3 Інструкції № 5 є матеріальною допомогою разового характеру і, відповідно «іншою виплатою, що не належить до фонду оплати праці», то вона не є базою нарахування ЄВ.

Про звітність з плати за землю у 2016 році
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 16 червня 2015 року наказом Міністерства фінансів України затверджена нова форма Податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі - податкова декларація), яка введена в дію з 01.01.2016 року.
У податковій декларації повинні обов’язково заповнюватись усі рядки усіх розділів з урахуванням приміток, а за умови відсутності значення - рядки прокреслюються.
ДФС проведено попередній аналіз поданої звітності і виявлено, що окремими платниками колонки з 2 по 8, 9 та/або 10, з 11 по 16 - земельний податок, з 2 по 11 - орендна плата та розділ III „Розрахунок податкового зобов'язання” не заповнено.
Відповідно до п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України ( далі - Кодекс) у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 Кодексу), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинною на час подання уточнюючого розрахунку.
Отже, враховуючи вищевикладене та з метою упередження виникнення штучного податкового боргу з плати за землю, у разі заповнення платниками податку декларації з порушенням вимог чинного законодавства таким суб’єктам господарювання необхідно подати уточнюючі податкові декларації з плати за землю, заповнені згідно з вимогами законодавства.
(Лист Державної фіскальної служби України від 28.03.2016 №10334/7/99-99-19-03-02-17 «Про звітність з плати за землю у 2016 році»).

Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства
Державна комісія України по запасах корисних копалин (далі - ДКЗ) здійснила оцінку усереднених величин коефіцієнта рентабельності гірничодобувних підприємств за матеріалами геолого-економічних оцінок балансових запасів корисних копалин ділянок надр, виконаних в економічних умовах чинних у 2015 році. Облікова ставка Національного Банку України (далі - НБУ) змінювалась протягом 2015 року від 14 до ЗО % (усереднена за часом - 25 %).
Згідно з геолого-економічними оцінками запасів корисних копалин, виконаних у 2015 році, усереднені коефіцієнти рентабельності гірничих підприємств з видобутку корисних копалин склали: для нафти і газу - 0,47; для всіх інших гірничодобувних підприємств, за виключенням нафтогазових, - 0,25. Усереднений коефіцієнт рентабельності нафтогазовидобувних підприємств у 2015 році відрізняється від розрахованого на 2015 рік, у зв’язку зі змінами цін, рентних та інших обов’язкових платежів, що відбувались. Усереднений коефіцієнт рентабельності для інших гірничодобувних підприємств, за виключенням нафтогазових, - практично не відрізняється від розрахованого на 2015 рік.
На поточний час облікова ставка НБУ (22 %) є близькою до усередненої за 2015 рік (25 %). Тому визначені усереднені коефіцієнти рентабельності гірничодобувних підприємств за 2015 рік можуть бути обґрунтовано застосовані в 2016 році для ділянок надр, де провадиться господарська діяльність з видобування корисних копалин, але геолого-економічна оцінка запасів корисних копалин та належне визначення коефіцієнта рентабельності гірничодобувного підприємства (Крмпе) ще не виконані.
З огляду на викладене, відповідно до Положення про порядок розробки та обґрунтування кондицій на мінеральну сировину для підрахунку запасів твердих корисних копалин (затверджене наказом ДКЗ від 07.12.2005 №300, зареєстроване Мінюстом України за № 65/11939), а також Положення про порядок техніко-економічного обґрунтування кондицій для підрахування запасів родовищ нафти і газу (затверджене наказом ДКЗ від 27.11.2006 № 316, зареєстроване Мінюстом України за № 1383/13257), ДКЗ рекомендує встановити такі тимчасові (до проведення державної експертизи матеріалів геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин) коефіцієнти рентабельності для застосування платниками під час обчислення податкових зобов’язань в 2016 році:
для нафтогазодобувних підприємств - 0,47;
для всіх інших гірничодобувних підприємств - 0,25.
(Лист Державної фіскальної служби України від 29.03.2016 №10529/7/99-99-15-04-01-17 «Про коефіцієнт рентабельності гірничого підприємства»).

Актуально для платників ПДВ!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Державною фіскальною службою України у листі від 25.03.2016 №10203/7/99-99-19-03-02-17 (далі – лист ДФС №10203) надані роз’яснення стосовно застосування режиму звільнення від оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ), визначеного пунктом 23 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Відповідно до пункту 23 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу тимчасово, до 1 січня 2017 року, від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів.
Переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2017 року, звільняються від обкладення ПДВ, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №15.
З урахуванням положень Кодексу та беручи до уваги висновки колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, на операції платників ПДВ з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснювалися, починаючи з 01.01.2014 до 31.12.2014 (включно, в тому числі у період відсутності відповідних переліків, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, а саме з 01.01.2014 до 17.02.2014) та з 01.01.2015 до 31.12.2015 (включно, в тому числі у період відсутності відповідних переліків, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, а саме з 01.01.2015 до 30.03.2015), поширюється режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений пунктом 23 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу.
У зв’язку з цим ДФС відкликає лист ДФС від 19.05.2015 №17640/7/99-99-19-03-02-17 та пункт 4 листа ДФС від 19.01.2015 №1403/7/99-99-19-03-01-17.Лист №10203 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС.

Про розподіл податкового кредиту сільськогосподарськими підприємствами
Нікопольська ОДПІ інформує, що Державна фіскальна служба України листом від 14.03.2016 №8763/7/99-99-19-03 -02-17 (далі – лист ДФС №8763) надала роз’яснення стосовно особливостей заповнення податкової звітності з податку на додану вартість у частині порядку розподілу сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування податкового кредиту при придбанні товарів/послуг для використання в операціях з постачання зернових і технічних культур, продукції тваринництва та іншої сільськогосподарської продукції.
Лист №8763 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/67095.html

До уваги сільськогосподарських підприємств!
Нікопольська ОДПІ інформує, що 18.03.2016 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №156 (далі – Постанова №156), яка внесла зміни до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 №11.
Сільгосппідприємствам надано можливість акумулювати кошти податку на додану вартість (далі – ПДВ) для використання їх на виробничі цілі. Зазначений механізм буде діяти до 1 січня 2017 року.
Нагадуємо, що Законом України від 24.12.2015 №909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» внесено зміни до статті 209 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) щодо спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства у частині запровадження розподілу позитивної різниці між сумою податкових зобов’язань ПДВ та сумою податкового кредиту ПДВ.
Зокрема, така позитивна різниця:
- за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва) підлягає перерахуванню до держбюджету – 50% та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам – 50%;
- за операціями із зерновими і технічними культурами підлягає перерахуванню до держбюджету – 85% та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам – 15%;
- за операціями з продукцією тваринництва підлягає перерахуванню до держбюджету – 20% та на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам – 80%.
Постановою №156 Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, приведено у відповідність до норм Кодексу.
Постанову №156 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 18.03.2016 №20.

Нова форма податкової накладної почне застосовуватись з 01.04.2016
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01.04.2016 податкові накладні та/або розрахунки коригування підлягають реєстрації в ЄРПН за новою формою (затвердженою наказом № 1307) не залежно від дати їх складання: до 01.04.2016 чи після 01.04.2016 (за умови дотримання інших вимог щодо реєстрації в ЄРПН).
Нові формати податкової накладної (J/F1201008) та розрахунку коригування (J/F1201208) розміщено на веб-порталі ДФС.
З метою недопущення порушень законодавчо встановлених термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, Нікопольська ОДПІ звертається з проханням до платників податків врахувати зазначену інформацію.

Про особливості визначення сум бюджетного відшкодування ПДВ сільськогосподарським товаровиробником у разі експорту власно виробленої сільськогосподарської продукції
Нікопольська ОДПІ повідомляє щодо особливостей визначення сум бюджетного відшкодування ПДВ сільськогосподарським товаровиробником у разі експорту власно виробленої сільськогосподарської продукції.
Операції з експорту сільськогосподарським підприємством - суб'єктом спеціального режиму оподаткування власновироблених сільськогосподарських товарів оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою та відображаються у декларації 0121 - 0123 за умови підтвердження такого вивезення товарів за межі митної території України (експорту) належним чином оформленою митною декларацією.
При цьому суми ПДВ, що були сплачені суб’єктом спеціального режиму оподаткування постачальникам під час придбання товарів/послуг, які брали участь у виробництві експортованої сільськогосподарської продукції та включені до складу податкового кредиту, за рішенням платника можуть бути перенесені із декларації 0121 до декларації 0110 шляхом відображення у рядку 14 декларації 0121 зі знаком „–” та в рядку 14 декларації 0110 зі знаком „+”.
Суми податку, перенесені до рядка 14 декларації 0110, можуть брати участь в обрахунку суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню у загальновстановленому порядку, визначеному статтею 200 розділу V ПКУ.
(Лист Державної фіскальної служби України від 24.03.2016 №9983/7799-99-19-03-02-17 «Про податок на додану вартість»).

Про затвердження нових форм реєстраційних документів
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив про внесення змін до форми Реєстраційної картки (для фізичної особи/фізичної особи підприємця) та затвердження нових форм реєстраційних документів.
Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 18.02.2016 №22 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» скасовано деякі форми реєстраційних документів, а саме:
- Заява на блокування посиленого сертифіката відкритого ключа;
- Заява на поновлення посиленого сертифіката відкритого ключа;
- Заява на скасування посиленого сертифіката відкритого ключа;
- Додаток до заяви на скасування посиленого сертифіката відкритого ключа.
Також зазначеним наказом внесено зміни до форми Реєстраційної картки (для фізичної особи/фізичної особи підприємця) та затверджено нові форми реєстраційних документів, а саме:
- Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;
- Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.
Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набрали чинності 09.03.2016.

Об’єкт оподаткування транспортним податком
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року.
Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою КМУ, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті.
КМУ постановою від 18.02.16 № 66 затвердив Методику визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів.
Середньоринкова вартість легкових автомобілів розміщується на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку.
Постанова КМУ № 66 набрала чинності 19 лютого 2016 року.
Зазначена норма передбачена п.п. 267.2.1, 267.3.1 ст. 267 Податкового кодексу України.

Яким чином ФО, відносно якої в ЄДР внесено запис про припинення діяльності, дізнається про зняття з обліку в органах ДФС України
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до статті 67 Податкового кодексу України та статті 5 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) зняття з обліку у контролюючих органах фізичних осіб - підприємців здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Відповідно до пункту 11.32 розділу ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462) зі змінами (далі – Порядок), дата зняття з обліку фізичної особи - підприємця як платника податків відповідає даті отримання повідомлення державного реєстратора про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа - платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності. Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, та в установлені строки подати відповідному контролюючому органу річну податкову декларацію за звітний рік, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця. Контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи - платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом України.
Зняття з обліку фізичної особи як платника єдиного внеску, здійснюється відповідно до пункту 1 статті 5 Закону № 2464 після проведення передбачених законодавством перевірок платника та проведення остаточного розрахунку.
Дані про зняття з обліку фізичної особи - підприємця як платника податків та як платника єдиного внеску передаються контролюючим органом до ЄДР та оприлюднюються на порталі електронних сервісів ЄДР.

До уваги користувачів РРО!
Нікопольська ОДПІ нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за №220/28350 (далі – Наказ №13), затверджено, зокрема, Положення про форму та зміст розрахункових документів (далі – Положення №13).
Наказ №13 набрав чинності 11.03.2016.
Пунктом 2 розділу II Положення №13 визначено, що для суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (суб’єктів господарювання, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ), касовий чек, надрукований реєстратором розрахункових операцій, повинен містити окремим рядком розмір ставки такого податку, загальну суму такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються назва такого податку. У реквізиті «Акцизний податок» його назва наводиться згідно з Податковим кодексом України. За потреби дозволяється використовувати скорочення (форму касового чека наведено у додатку 1 до Положення №13).
Відповідно до пункту 5 розділу II Положення №13 рядки 9 та 10 касового чека, наведеного у додатку 1, повторюються відповідно до кількості податкових груп за різними ставками ПДВ та акцизного податку. Дозволяється не друкувати рядки за податковими групами, якщо сума ПДВ або акцизного податку дорівнює нулю. Аналогічні приписи містяться у розділі III Положення №13 щодо фіскального касового чека видачі коштів.
Згідно з пунктом 5 наказу №13 вимоги до форми і змісту фіскальних касових чеків у частині відображення інших податків, крім ПДВ, не поширюються на розрахункові документи, що друкуються реєстраторами розрахункових операцій, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів та комп’ютерних систем, до дня набрання чинності цим наказом.

Увага! Зміни по РРО!
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 2016 року №21 внесено зміни до Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року №601 (далі - постанова №21). Постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року №149 «Про вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для окремих сфер застосування» (далі - Вимоги) затверджено Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються під час здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються під час здійснення операцій з приймання та переказу готівкових коштів через програмно-технічні комплекси самообслуговування.
Також наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов'язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми №ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)» зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за №220/28350 (далі - наказ №13), затверджено, зокрема, Положення про форму та зміст розрахункових документів (далі - Положення №13).
Зазначені постанова №21 та наказ №13 розроблені з метою приведення існуючих нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства України.

Особливості визначення критеріїв контрольованої операції для цілей трансфертного ціноутворення
Нікопольська ОДПІ інформує.
Для цілей трансфертного ціноутворення господарською операцією є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, але не виключно:
- операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо;
- операції з надання послуг;
- операції з нематеріальними активами, такими як роялті, ліцензії, плата за використання патентів, товарних знаків, ноу-хау тощо, а також з будь-якими іншими об’єктами інтелектуальної власності;
- фінансові операції, включаючи лізинг, участь в інвестиціях, кредитах, комісії за гарантію тощо;
- операції з купівлі чи продажу корпоративних прав, акцій або інших інвестицій, купівлі чи продажу довгострокових матеріальних і нематеріальних активів.
Таке визначення встановлено підпунктом 39.2.1.4 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).
Відповідно до підпунктів 39.2.1.1 та 39.2.1.2 підпунктів 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями є:
- господарські операції, що впливають на об’єкт оподаткування сторін (сторони) таких операцій, що здійснюються платниками податків з пов’язаними особами – нерезидентами;
- зовнішньоекономічні господарські операції з продажу товарів через комісіонерів – нерезидентів;
- господарські операції, що впливають на об’єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України.
При цьому господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 – 39.2.1.3 і 39.2.1.5 пункту 39.2 статті 39 Кодексу, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови (підпункт 39.2.1.7 пункту 39.2 статті 39 Кодексу):
- річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
- обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
Таким чином, визначальною умовою для визнання операцій контрольованими є вплив таких операцій на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків.

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

04.04.2016 10:30