Новини Нікопольськoї ОДПІ

Новини Нікопольськoї ОДПІ
Підписано Меморандум про взаєморозуміння між ДФС та ПРООН
Голова ДФС Роман Насіров та директор Представництва Програми розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні Янтомас Хімстра 25 березня підписали Меморандум про взаєморозуміння між ДФС та ПРООН у рамках проекту «Початкова реалізація прискореного вилучення з обігу ГХФВ (озоноруйнівних речовин) у регіоні країн з перехідною економікою».
У рамках Меморандуму митниці ДФС отримують спеціальне обладнання для визначення вмісту та складу сполук, які постачаються в Україну. Це дозволить здійснювати ефективний контроль за дотриманням обмежень щодо ввезення на територію України озоноруйнівних речовин. Їх перелік Урядом України затверджено відповідно до міжнародних зобов’язань.
«Глобальне питання захисту озонового шару вимагає спільних зусиль міжнародного товариства та відповідного контролю. Митниця ДФС – одна зі структур, які здійснюють такий контроль в Україні – перевіряє наявність ліцензії при митному оформленні озоноруйнівних речовин. Завдяки нашій співпраці ми зможемо посилити митний контроль, покращити оснащення митниць та не допустити ввезення в Україну шкідливих речовин завдяки їх своєчасній ідентифікації», - зазначив Роман Насіров.
За приблизною оцінкою фахівців ПРООН в Україні для виробничих потреб необхідно 6 тис. тонн озоноруйнівних речовин. Разом із тим в Україну дозволяється їх ввезення не більше 270 тонн. Таким чином існує значний потенційний ризик ввезення таких товарів без ліцензій.
«Наразі Україна стикнулася з цілою низкою надзвичайно складних проблем, тому такі довготермінові виклики, як руйнування озонового шару протягом 15-20 років, не завжди привертають достатню увагу. ПРООН сприяє довгостроковому розвитку України і допомагає країні стати успішною, демократичною та процвітаючою. Дуже добре, що Україна долучилась до зусиль міжнародної спільноти для зменшення руйнування озонового шару. Передане високотехнологічне обладнання дозволить запобігти незаконному ввезенню в Україну озоноруйнівних речовин», - наголосив Янтомас Хімстра.
Нещодавно в Україну в рамках реалізації проекту було доставлено 35 газоаналізаторів, необхідних для експрес-аналізу вмісту озоноруйнівних речовин, загальною вартістю 207,5 тис. дол. Обладнання буде передано до всіх обласних митних підрозділів України та митних постів у морських портах.
Спецлабораторії ДФС в м. Києві та м. Одесі найближчим часом будуть обладнані газовими хроматомасспектрометрами – приладами для визначення хімічного складу газів у лабораторних умовах, загальною вартістю 223,8 тис. дол. США.
Для підвищення кваліфікації українських митників щодо класифікації товарів будуть проведені тренінги.
Нагадаємо, що Україна як сторона Віденської конвенції та Монреальського протоколу взяла на себе зобов’язання щодо поступового скорочення та з 1 січня 2020 року повного припинення споживання більшості озоноруйнівних речовин.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року №1176 затверджено Переліки озоноруйнівних речовин та товарів, що можуть містити озоноруйнівні речовини, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню у 2016 році. Митне оформлення таких товарів здійснюється тільки за наявності відповідної ліцензії, що видається Мінекономрозвитку.
Довідково:
Проект ПРООН «Початкова реалізація прискореного вилучення з обігу ГХФВ в регіоні країн з перехідною економікою» діє в Україні з травня 2013 року. Його основними завданнями, зокрема, є національний розвиток можливостей і технічна допомога з інвестиційним компонентом, націлена на прийняття комплексної стратегії вилучення з обігу ГХФВ, розвиток інституційної спроможності з контролю ГХФВ, а також перехід на нові технології та технічна допомога в сервісному секторі обслуговування техніки.

Роман Насіров: ДФС має чіткий план дій та реформ
Результати роботи ДФС у 2015 році, за перші місяці 2016 року та основні завдання ДФС на поточний рік обговорювалися під час робочої наради за участі Міністра фінансів України Наталії Яресько, заступника Міністра фінансів України – керівника апарату Оксани Маркарової, Голови ДФС Романа Насірова, його першого заступника Сергія Білана, керівників структурних підрозділів та територіальних органів ДФС 18 березня 2016 року.
«Сьогодні наша спільна мета і спільне завдання – подолати корупцію, оскільки без цього неможливо встановити клімат партнерства між державою і бізнесом, податковою службою і платниками податків. Ми маємо створити дійсно прозору сервісну службу та мінімізувати будь-які можливості для суб’єктивізму та корупції в ДФС», - зазначила Наталія Яресько.
За її словами, успішність виконання завдання з докорінного реформування залежить від кількох ключових факторів. Серед них – наявність чесних фахових співробітників, які працюватимуть прозоро і відповідально, зі справедливим підходом до оподаткування всіх категорій платників податків. Також необхідно мінімізувати будь-які можливості для суб’єктивізму та корупції шляхом IT-автоматизації всіх процесів.
Наразі, фіскальною службою вже запроваджено електронне адміністрування ПДВ, система електронного адміністрування реалізації пального, посилено контроль за трансфертним ціноутворенням, створено автоматизовану систему аналізу та управління ризиками.
За словами Голови ДФС, на 2016 рік служба має чіткий план та активно співпрацює з професійними колегами з Європейського Союзу, на практиці втілюючи їх успішний досвід.
Найбільшим результатом 2015 року стало перевиконання ДФС завдань із забезпечення надходжень до бюджету, що дало змогу вирішити проблеми з бізнесом – закрити суттєві переплати з акцизного податку, повернути заборгованість з відшкодування податку на додану вартість та стабільно державі виконувати соціальні зобов’язання.
Так, у 2015 році до загального фонду державного бюджету ДФС було забезпечено 487 млрд. грн., 275 млрд. грн. – по податковому напряму та 202 млрд. грн. - по митному.
Платникам податків було відшкодовано 68,4 млрд. грн. ПДВ, що дало змогу ліквідувати прострочену заборгованість з відшкодування податку.
«Всі корупційні схеми, завдяки яким у минулі роки була штучно створена прострочена заборгованість з ПДВ, ми зруйнували. Прозорий процес відшкодування ПДВ, який існує зараз, та актуальна ситуація, коли фактична черга на відшкодування ПДВ складає п’ять – шість тижнів, дає змогу компаніям – платникам податків та ДФС працювати у спокійному режимі. Якщо компанія повинна отримати відшкодування ПДВ, вона його отримає», - підкреслив Роман Насіров.
У поточному році ДФС стабільно продовжує перевиконувати планові показники з надходжень до бюджету. У січні-лютому індикативні показники Міністерства фінансів України перевиконані на 14,5%, до бюджету додатково надійшло 8,2 млрд. грн.
«Поряд із забезпеченням надходжень до бюджету серед пріоритетів, які визначені для ДФС на найближчі місяці 2016 року, – посилення організації митного контролю та безпеки, блок оподаткування юридичних осіб, у якому ми продовжуємо модернізувати і наші сервіси та процеси адміністрування, податковий та митний аудит», - зазначив Голова ДФС.
Значна увага надається й перебудові офісу великих платників податків, моніторингу доходів та облікових звітних систем, повній електронізації всіх процесів, адміністративному оскарженню та судовому супроводженню, організаційно-контрольному забезпеченню, кадровій політиці та роботі з персоналом, оптимізації інфраструктури тощо.
Також, за словами Голови ДФС, сьогодні розробляються додаткові заходи для посилення контролю за сплатою ЄСВ та податку на доходи фізичних осіб для забезпечення надходжень платежів до бюджету та проведення повної детінізації заробітної плати.
«Серед резервів збільшення надходжень до бюджету держави – детенізація економіки, покращення роботи митниць, закриття схем ухилення від сплати податків. Нам потрібно завершити заплановані кроки реформи, потрібна загальна детінізація, щоб економіка країни стала прозорою, а компанії працювали за економічними правилами, а не за правилами тіньового бізнесу», - наголосив Роман Насіров.

Місцеві громади Дніпропетровщини отримали майже 430 млн. грн. плати за землю
За два місяці поточного року надходження плати за землю від платників Дніпропетровського регіону склали 429,3 млн. грн., зокрема, юридичними особами сплачено понад 403,3 млн. грн., решта – фізичними особами.
В цьому році відбулося зростання доходів місцевих бюджетів Дніпропетровщини по платі за землю у порівнянні з січнем – лютим 2015 року на 84,3 млн. грн., або на 24,4%.
«Плата за землю посідає друге місце за обсягами надходжень до місцевих бюджетів області, її питома вага в 2016 році становить майже 20 відсотків у загальній сумі надходжень. Тому, позитивна динаміка у зборі плати за землю з одного боку є свідченням сумлінного ставлення платників області до виконання свого обов’язку щодо сплати податків, а з іншого є результатами спільних зусиль з місцевою владою регіону в напрямі легалізації земельних відносин», – підкреслив в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук.

Мешканці Дніпропетровщини спрямували до держбюджету майже 200 млн. грн. військового збору
Як повідомив виконуючий обов’язки начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Геннадій Ткачук за перші два місяці поточного року на підтримку української армії від платників Дніпропетровської області надійшло 197 млн. грн., що на 65,7 млн. грн., або на 50,1 відсотка більше надходжень січня – лютого 2015 року.
«Загалом спостерігається стабільна динаміка надходжень військового збору. Так, якщо у січні 2016 року, відрахування на потреби Збройних сил України в Дніпропетровському регіоні складали – 89,6 млн. грн., то вже у лютому поточного року - понад 107,3 млн. грн. І ми вдячні платникам Дніпропетровщини за сумлінну сплату податків», – підкреслив Геннадій Ткачук.
Нагадуємо, що військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.
Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент, який зобов’язаний забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Податкового кодексу України.

Боротьба з порушеннями митного законодавства в зоні діяльності Дніпропетровської області
Начальник відділу провадження у справах про порушення митних правил управління аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Дніпропетровської митниці ДФС Віталій Аксютін повідомив, що з початку року Дніпропетровською митницею ДФС складено 28 протоколів про порушення митних правил. на загальну суму понад 81 млн. грн.
"Серед складених протоколів - 11 відносяться до окремої категорії на суму 72,492 млн. грн., де кожне правопорушення складає понад 50 тис. грн. Ще 5 протоколів - на загальну суму у 2 млн. грн.». Основними правопорушеннями при перетині кордону є подача документів з неправдивими відомостями щодо вартості і кількості товару і його найменувань (побутова техніка, транспортні засоби тощо)" - зазначив він.

Земля Нікопольського регіону принесла місцевим скарбницям понад 17,3 млн. гривень
Як повідомив перший заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, за два місяці 2016 року в місцеві скарбниці Нікопольського регіону надійшло 17,3 млн. грн. плати за землю або 15,7 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів.
Нагадаємо, що плата за землю є обов’язковим платежем у складі податку на майно і включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другу – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.
Орендна плата за користування землею та земельний податок є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць області, що є особливо важливим у період децентралізації, коли місцеві органи влади можуть самостійно розподіляти кошти і спрямовувати їх на регіональний розвиток.

Про кампанію «Декларування – 2016» на прес-конференції
На днях в Нікопольській ОДПІ пройшла прес-конференція з першим заступником начальника Нікопольської ОДПІ Володимиром Малиновським. Він нагадав, що з початку 2016 року та до 1 травня поточного року триває кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2015 році.
Обов’язковому декларуванню підлягають наступні доходи:
- спадщина, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення спадщини та спадкоємців першої ступені споріднення (нульова ставка) або інших спадкоємців, якщо ними податок був сплачений до нотаріального оформлення спадщини;
- дарунки, отримані у результаті оформлення договору дарування (аналогічно спадщині);
- дохід від надання в оренду нерухомості іншим фізичним особам;
- дохід від надання в оренду рухомого майна, якщо орендатором є також фізична особа;
- дохід у вигляді рухомого майна, отриманий за ухвалою суду, за яким прийнято рішення про зміну власника та перехід права власності на рухоме майно;
- іноземні доходи;
- інвестиційні доходи, тобто доходи від продажу акцій та інших цінних паперів;
- нецільова благодійна допомога, у разі якщо загальна сума такої допомоги перевищує граничний розмір (у 2015 році – 1710 грн.);
- основна сума боргу (кредиту), прощеного (анульованого) кредитором у сумі, що перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року (на 01.01.2015 мінімальна заробітна плата – 1218 грн.);
- дохід у вигляді суми заборгованості, за якою минув строк позовної давності у сумі, що перевищує 50 відсотків місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року (у 2015 році – 609 грн.). та інші.
Метою декларування доходів фізичних осіб є не тільки сплата податків до бюджету, а й повернення платникам сум податку на доходи фізичних осіб, надмірно сплаченого з їх заробітної плати в минулому податковому році. Повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації права на податкову знижку. Таке право мають платники податку на доходи фізичних осіб, які в 2015 році отримували дохід у вигляді заробітної плати та сплачували протягом року за навчання закладам освіти за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення, проценти за іпотечним житловим кредитом та інші витрати, зазначені в статті 166 Податкового кодексу. При цьому правом на податкову знижку громадяни можуть скористатися упродовж усього 2016 року.
Подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи до Нікопольської ОДПІ можна особисто платником або уповноваженою на це особою, надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або в електронній формі.
Крім того, Володимир Малиновський звернув увагу, що у 2016 році платники надають нову форму декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 року №859.
З цього року для зручності заповнення декларації, кількість додатків зменшено із семи до чотирьох. Крім цього до нової форми Декларації внесені показники щодо нарахування та сплати військового збору, оподаткуванню яким підлягають всі доходи, з яких утримується податок на доходи фізичних осіб у розмірі 1,5%.
В рамках деклараційної кампанії, про свої статки, отримані у 2015 році, в Нікопольському регіоні прозвітували 803 громадянина. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 50,0 млн. грн.
Впродовж січня – лютого поточного року громадяни Нікопольського регіону задекларували податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб в сумі 1,2 млн. грн., що на 0,7 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2015 року, сума військового збору до сплати складає 0,4 млн. грн.
Найбільші доходи у минулому році отримали 200 мешканців у вигляді спадщини – 20,2 млн. грн. Ще 37 громадян задекларували дохід від продажу (обміну) рухомого або нерухомого майна – 3,2 млн. грн.
Окрім того, 447 декларантів звернулися до Нікопольської ОДПІ за податковою знижкою. Відтак, з казни громадянам області буде повернуто 0,5 млн. гривень.
Окремо Володимир Малиновський нагадав про функціонування антикорупційного сервісу «Пульс», за допомогою якого платники сприяють запобіганню корупції в органах ДФС.
Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Ефективний сервіс за гарячою лінією попереджує: труднощі в спілкуванні; некоректне ставлення; перевищення повноважень; неякісне обслуговування; та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
У період деклараційної кампанії працівники Центру обслуговування платників Нікопольської ОДПІ працюють у посиленому режимі "до останнього відвідувача". Фахівці надають усі необхідні консультації, бланки, допомагають у заповненні декларацій.
Від нас з вами залежить добробут не тільки держави в цілому, а й кожного окремого українця. Своєчасно сплачені податки – це шлях до підвищення добробуту, стабільності та фінансової незалежності країни.
Запрошуємо громадян не відкладати на останні дні заповнення і подання декларації. В Центрах обслуговування платників створені комфортні умови та працюють кваліфіковані фахівці, які допоможуть кожному правильно заповнити декларацію.

Модне декларування – 2016!
Нещодавно у Палаці урочистих подій пройшов конкурс «Маленька та юна модель – Нікополь 2016!».
Після нагородження, дівчата із задоволенням погодилися рекламувати кампанію Декларування доходів громадян – 2016! Юні моделі відповідально віднеслись до покладених на них обов’язків, адже вбачали в цій акції і свій вклад у формуванні сумлінного ставлення громадян до декларування.
Проведення подібних заходів стимулює платників більш відповідально ставитися до своїх обов’язків і не забувати, що декларування доходів – це особистий внесок кожного у розвиток своєї держави.
Нагадаємо, що кампанія декларування триває до 1 травня 2016 року, а громадяни, котрі бажають задекларувати свої доходи, можуть отримати допомогу фахівців при її заповненні в ЦОПі Нікопольської ОДПІ. Додаткову інформацію можна отримати за телефоном 4-54-29.
(На фото зліва(з квітами) директор Палацу урочистих подій, голова журі – Інна Дніпрова, по центру – переможець конкурсу – Юлія Подзолко).

З початку року Центрами обслуговування платників Дніпропетровщини надано 36,6 тисяч адміністративних послуг
Для створення максимально комфортних умов отримання всього комплексу адміністративних послуг в податкових органах у Дніпропетровській області створено та працюють 37 Центрів обслуговування платників (далі – ЦОП) – 17 у головних офісах ДПІ (ОДПІ) та 20 у відділеннях ОДПІ області. Протягом січня – лютого 2016 року ДПІ (ОДПІ) Дніпропетровської області надано 37413 адміністративних послуг, в тому числі в ЦОП надано 36600 адмінпослуг. В роботі ЦОП області задіяні 336 працівників.
Сервісні центри мають зручну для платників податків та громадян структуру. В одному місці зосереджені всі необхідні послуги: реєстрація, консультація, надання адміністративних послуг, проведення звірок, прийом звітності, видача довідок, робота приймальні громадян.
В ЦОП Дніпропетровської області створені умови щодо належного та якісного обслуговування платників податків. У зонах очікування встановлені у необхідній кількості стільці, лави та столи для зручного заповнення документів та заяв. Для громадян похилого віку та осіб з обмеженими фізичними можливостями створені умови з вільним та зручним доступом до приміщень ЦОП.
У зручних для відвідувачів ЦОП місцях знаходяться зразки заповнених заяв та декларацій, а також належним чином оформлені інформаційні картки адміністративних послуг.
Прийом відвідувачів у ЦОП ДПІ (ОДПІ) Дніпропетровської області здійснюється у робочі дні до 18-00 години та два дні на тиждень до 20-00 години, у суботу прийом здійснюється до 16-00 години.

З початку року за матеріалами внутрішньої безпеки ДФС розпочато 84 кримінальних провадження
Упродовж січня-лютого 2016 року за фактами вчинення посадовцями органів фіскальної служби кримінальних корупційних та інших правопорушень у сфері службової діяльності, правоохоронними органами розпочато 89 кримінальних проваджень, з них 84 – за матеріалами підрозділів Головного управління внутрішньої безпеки.
Також, за вказаний період підрозділами внутрішньої безпеки ДФС проведено 497 службових розслідувань і перевірок. За їх результатами винесено 61 офіційне застереження, до дисциплінарної відповідальності притягнуто 63 осіб, звільнено із займаних посад – 19.
Стосовно посадових осіб ДФС складено та направлено до суду 9 протоколів про вчинення адміністративних корупційних правопорушень.
За вказаний період також перевірено близько 180 звернень фізичних та юридичних осіб щодо можливих неправомірних дій, вчинених співробітниками податкової та митної сфери. З них 36 повністю або частково підтвердилися.
Нагадаємо, що повідомити про можливі неправомірні дії посадових осіб ДФС платники податків можуть на антикорупційний сервіс «Пульс» (тел. 044-284-00-07). З початку року на вказаний сервіс надійшло 45 таких повідомлень. З них 6 фактів підтвердилося, розпочато одне кримінальне провадження.

З початку року сплачено 19,8 млрд. грн. єдиного внеску
Протягом січня-лютого поточного року фіскальні органи забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на суму 19,8 млрд. грн., що на 3,8 відс. перевищує заплановані показники.
Зокрема, у лютому надійшло майже 9,5 млрд. гривень.
Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Актуально для платників податків!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив про припинення з 03.03.2016 роботи окремих пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД у зв’язку зі скороченням штатної чисельності Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
Для отримання послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) необхідно звертатись до пунктів реєстрації користувачів, розташованих в обласних центрах.
Більш детальну інформацію щодо режиму роботи пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації користувачів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС можна переглянути у розділі «Контакти» за посиланням:
http://acskidd.gov.ua/contacts
Так, з 03.03.2016 у Дніпропетровській області припинили роботу відокремлені пункти реєстрації користувачів у містах Нікополі, Павлограді та Кривому Розі.
На теперішній час послуги ЕЦП надають два пункти реєстрації користувачів у м. Дніпропетровськ за адресами:
- пр. ім. Газети «Правда», буд.95а, Центр обслуговування платників, зал 3, кабінети 9 та 10 (тел.: (0562) 27-30-76);
- вул. Героїв Сталінграду, буд.25, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №21 та №22 (тел.: (056) 749-63-34 (тимчасово не працює)).

Податковою міліцією під час обшуку вилучено дитячих іграшок на 5 млн. гривень
Співробітниками податкової міліції у Дніпропетровській області в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ст. 27 і ст.212 КК України, проведено обшуки в офісному та складському приміщеннях підприємства, що знаходяться у м. Дніпропетровську.
За результатами обшуків вилучено 84,4 тис. шт. дитячих іграшок в асортименті орієнтовною вартістю 5 млн. гривень.
Слідчі дії тривають.

У Дніпропетровській області встановлено факт ухилення від сплати податків на 19,5 млн. гривень
У Дніпропетровській області співробітниками податкової міліції зареєстроване кримінальне провадження за ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами комерційного підприємства, яке займається вирощуванням зернових та бобових культур.
Встановлено, що у 2015 році, в порушення норм податкового законодавства України, підприємці неправомірно застосували спеціальний режим оподаткування при реалізації сільськогосподарських товарів, що призвело до ухилення від сплати податків у сумі 19,5 млн. гривень.
Проводиться комплекс заходів з встановлення осіб, причетних до скоєння даного злочину.

На Дніпропетровщині викрито злочинне угрупування, яке здійснювало незаконну реалізацію зернових культур та соняшника
У Дніпропетровській області в ході проведення операції «Урожай-2016» співробітниками податкової міліції спільно з працівниками СБУ при супроводженні матеріалів кримінального провадження, зареєстрованого за ст. 205 КК України, виявлено групу осіб, яка з метою прикриття незаконної діяльності створила та придбала низку суб’єктів господарської діяльності.
Злочинці, маскуючи свою незаконну діяльність, здійснювали закупівлю різного роду зернових культур та насіння соняшника за готівкові кошти у населення без відповідного відображення даних фінансово-господарських операцій у податковій та бухгалтерській звітності. Частина придбаних товарів реалізовувалась за готівку на території України без відповідних фінансово-господарських документів.
За результатами проведених обшуків в офісних та складських приміщеннях фігурантів справи вилучено документи та чорнові записи щодо закупівлі та реалізації фальсифікованої продукції, комп’ютерну техніку, 5 печаток задіяних у злочинній схемі підприємств та 540 тис. грн. готівкових коштів.
На виробничих об’єктах при проведенні обшуків виявлено понад 20 тис. запакованих мішків підробленого посівного матеріалу, 41 тонну кукурудзи та насіння соняшника, що готувались до оброблення та фасування, понад 14 тис. літрів (рідких) та 200 кг (порошкових) пестицидів, а також пакети, мішки, бірки, наклейки, тара для розливу, кришки та інше обладнання для виготовлення контрафактної продукції.
Орієнтовна вартість фальсифікованої продукції, що знаходилась на складах, становить понад 70 млн. гривень.
Тривають слідчі дії.

Кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році триває!
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що деклараційна кампанія – 2016 стосовно декларування громадянами доходів, отриманих у 2015 році триває.
Відповідно до пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – декларація) фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб за 2015 рік подається до 01.05.2016.
Звертаємо увагу, що пунктом 49.20 статті 49 Кодексу визначено, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Шановні громадяни, для подання декларації завітайте до центрів обслуговування платників (далі – ЦОП) за місцем проживання.
Відомості щодо контактних телефонів, адрес та режиму роботи ЦОПів, які здійснюють приймання декларацій, у розрізі податкових інспекцій області та їх відділень розміщена на головній сторінці суб-сайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» (dp.sfs.gov.ua).
Також звертаємо увагу, що для комфортного звітування громадян ЦОПи працюють з подовженим режимом роботи та по суботах з 9.00 год. до 16.00 год.
Нагадуємо, що декларування доходів фізичними особами – платниками податків за результатами 2015 року здійснюється за новою формою декларації, в якій об’єднано звітність з податку на доходи фізичних осіб та військовому збору.
Декларування доходів та сплата податків – конституційний обов’язок кожного громадянина та ознака цивілізованого суспільства.

Електронне звітування державними службовцями центральних органів виконавчої влади та інших органів державної влади
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив про порядок надання безкоштовних послуг електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) суб’єктам декларування, яким відповідно до Закону України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції» необхідно подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, шляхом її заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
Послуги ЕЦП надаються суб’єктам декларування відповідно до пункту 5.5 Регламенту АЦСК ІДД ДФС.
З метою включення до посилених сертифікатів суб’єктів декларування реєстраційного номеру облікової картки платника податків* (далі – РНОКПП) до Реєстраційних карток необхідно вносити РНОКПП та додавати до комплекту реєстраційних документів завірену власноручним підписом копію облікової картки платника податків.
Перелік документів, необхідних для отримання послуг ЕЦП можна переглянути за посиланням:
http://acskidd.gov.ua/government_card
Просимо поставитися з розумінням до зазначених змін в обслуговуванні.
*За наявності у паспорті громадянина України РНОКПП відповідно до вимог Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міндоходів від 10.12.2013 №779, замість копії картки платника податків може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника.
Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від РНОКПП, до Реєстраційних карток необхідно вносити серію та номер паспорту, а до комплекту реєстраційних документів додати копію сторінки паспорту з відміткою про таку відмову, засвідчену підписом власника.

Шановнi керiвники органiв державноi влади та органiв мiсцевого самоврядування!
До початку роботи електронної системи подання та оприлюднення декларацій ociб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб'єкти декларування зобов’язані подавати Декларації вiдповiдно до ст. 12 Закону України вiд 07 квітня 2011 року N3206-VII «Про засади запобігання i протидії корупції» (далi — Закон N3206).
Частиною дев'ятою ст.12 Закону N3206 передбачено проведення перевірки достовiрностi відомостей, зазначених суб'єктами декларування у Декларації.
Така перевірка, згідно з п. 5 Порядку здійснення перевірки достовiрностi відомостей, зазначених у декларації, затвердженого наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 13.03.2015 N333 (далi — Порядок), здійснюється, як апаратом ДФС, так i територіальними органами (державними податковими iнспекцiями) за місцем проживання (податковою адресою) суб'єкта декларування.
При цьому, безпосередньо апаратом ДФС здійснюються перевірки на пiдставi отриманих копій Декларацій виключно суб’єктів декларування, перелік яких визначено п.п. 1 п. 5 Порядку, інших суб’єктів декларування — територіальними органами ДФС за місцем проживання (податковою адресою) суб'єкта декларування.
Вiдповiдно до ст. 45 Податкового кодексу України податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік, як платник податків у контролюючому органі.
Тому, враховуючи наведене, з метою зменшення бюджетних витрат, для здійснення перевірки достовiрностi, зазначених у Декларації відомостей вiдповiдний орган протягом десяти днів з дня одержання декларації необхідно надсилати її копію:
до апарату ДФС — суб’єктів декларування, перелік яких визначено п.п. 1 п. 5 Порядку;
до територіального органу ДФС за місцем проживання (податковою адресою) суб'єкта декларування інших суб’єктів декларування.
Одночасно інформуємо, що адреси територіальних державних податкових iнспекцiй головних управлінь ДФС в областях та м. Києвi розміщено на веб-порталi ДФС (www.sfs.gov.ua).

Актуально для платників податку на додану вартість!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що з 01.04.2016 набирає чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України від 26.01.2016 за №137/28267 (далі – Наказ №1307).
Наказ №1307 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 12.02.2016 №10.
Відповідно до пункту 201.2 статті 201 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) Наказом №1307 затверджена нова форма податкової накладної та порядок її заповнення (далі – Порядок №1307).
Наказом №1307 визнані такими, що втратили чинність:
- наказ Міністерства фінансів України від 22.09.2014 №957 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 13.10.2014 за №1235/26012;
- наказ Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1129 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 22 вересня 2014 року №957», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1455/26232;
- пункти 3, 4 наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №13 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №102/26547.
Відповідно до пункту 3 Порядку №1307 усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9 – 15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.
Платник податку має право зареєструвати податкову накладну в ЄРПН на суму податку, обчислену за формулою, зазначеною у пункті 2001.3 статті 2001 Кодексу та пункті 9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569.
Таким чином, згідно з нормами наказу №1307 нова форма податкової накладної почне застосовуватись з 01.04.2016.
Отже, з 01.04.2016 податкові накладні та/або розрахунки коригування до них підлягають реєстрації в ЄРПН за новою формою, затвердженою наказом №1307, незалежно від дати їх складання: до 01.04.2016 чи після 01.04.2016 (за умови дотримання інших вимог щодо реєстрації в ЄРПН).
Нові формати податкової накладної (J/F1201008) та розрахунку коригування (J/F1201208) розміщено на веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/informatsiyno-analitichne-za/reestr-elektronnih-form-po/.

Перелік об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, які не оподатковуються податком на нерухоме майно
Нікопольська ОДПІ нагадує, що об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є житлова та нежитлова нерухомість, у тому числі його частка, фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, які є власниками таких об’єктів.
При цьому підпунктом 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями визначені об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які не оподатковуються податком на нерухоме майно, а саме:
а) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);
б) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, у тому числі їх частки;
в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;
г) гуртожитки;
ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;
д) об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;
е) об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;
є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;
з) об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств;
и) об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
і) будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг.

До уваги суб’єктів господарювання, які використовують РРО!
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що суб’єкти господарювання, які подають до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, не зобов’язані подавати Звіт про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій за формою №3ВР-1.
При цьому, такі суб’єкти господарювання не звільняються від щоденного друкування фіскальних звітних чеків.
Відповідно до пункту 7 статті 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані подавати до контролюючих органів звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (РРО) та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку.

Питання щодо оподаткування неприбуткових організацій та установ
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Державна фіскальна служба України листом від 10.02.16р. №2668/6/99-99-19 - 02-02-15 надала роз’яснення щодо оподаткування неприбуткових організацій та установ, зокрема використання доходів на цілі, не передбачені статутними документами.
Відповідно до п.п.133.4.1 п.133.4 ст.133 Податкового Кодексу неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам:
утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;
установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);
внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій .
Обов'язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).
У разі нецільового використання коштів неприбутковою організацією така неприбуткова організація зобов’язана подати у термін, визначений для місячного податкового (звітного) періоду, звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за період з початку року по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення, та зазначити суму самостійно нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток.
Податкове зобов’язання розраховується, виходячи із суми операції нецільового використання коштів. Така організація підлягає виключенню контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
З першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, до 31 грудня податкового (звітного) року неприбуткова організація зобов'язана щоквартально подавати до контролюючого органу квартальну фінансову і податкову звітність (за наростаючим підсумком) з податку на прибуток та сплачувати податок у термін, визначений для квартального періоду.

Платникам акцизного податку з реалізації пального
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що Заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального подається до контролюючого органу за основним місцем обліку виключно в електронному вигляді за формою J(F)1310301 з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.
Форма Заяви розміщена на офіційному веб-порталі ДФС (www.sfs.gov.ua > Електронна звітність >Платникам податків про електронну звітність>Інформаційно-аналітичне забезпечення> Реєстр електронних форм податкових документів).
Таку заяву можна подати через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія). Вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua або платник самостійно на власний розсуд може обрати інше програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).
Всі поля заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального обов’язкові для заповнення.
При заповненні відомостей про пункти з реалізації пального (пункт 5 Заяви) необхідно:
код адміністративної одиниці внести відповідно до КОАТУУ (кол.5), де знаходиться пункт з реалізації пального, використовуючи Класифікатор об’єктів адміністративно-територіального устрою, що розміщений на сайті Державної служби статистики: www.ukrstat.gov.ua (Про службу > Методологія та класифікатори >Класифікатори);
код типу об’єктів оподаткування (кол.8) внести користуючись Довідником типів об’єктів оподаткування оприлюднений на офіційному веб-порталі ДФС (www.sfs.gov.ua > Довідники >Типи об’єктів оподаткування);
код ознаки надання інформації (кол.10) вказати дотримуючись Правил заповнення ознаки надання інформації, використовуючи довідник ознак надання інформації, що наведений у примітці 6 Заяви.
Звертаємо увагу, що в полі «код пункту реалізації пального» має вказуватись числове значення, а саме:
стосовно пунктів, які є філіями або іншими відокремленими підрозділами заявника - юридичної особи, має вказуватись код ЄДРПОУ такої філії чи іншого відокремленого підрозділу, якщо такі філії мають власні коди ЄДРПОУ, відмінні від коду ЄДРПОУ юридичної особи;
стосовно пунктів, які не є філіями чи іншими відокремленими підрозділами юридичної особи або не мають власних кодів ЄДРПОУ, має вказуватись код за внутрішньою кодифікацією, прийнятою самою юридичною особою (наприклад, номери нафтобаз, АЗС, складів, цистерн тощо).
Кожен пункт реалізації пального повинен мати в межах підприємства свій унікальний код.
В полі коду пункту не рекомендується вказувати податковий номер заявника.
Заповнення поля коду пункту реалізації має значення для подальшого його використання при складанні акту інвентаризації обсягів залишків пального та при реєстрації акцизних накладних пунктами, яким буде делеговане право виписки таких накладних.
Пропонуємо платникам, якими некоректно заповненні дані щодо кодів пунктів реалізації пального в заявах про реєстрацію платниками акцизного податку з реалізації пального (наприклад, для всіх пунктів був вказаний код ЄДРПОУ юридичної особи) подати заяви з позначками «зміни».

Оподаткування податком на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки, для юридичних осіб
Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до п.п.266.7.5. п.266.7 ст.266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою – платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Кампанія декларування триває
Декларуючи доходи за 2015 рік, фізичні особи визначають податкові зобов'язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.
Відповідно до пп.1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд.XX Податкового кодексу України об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст.163 Податкового кодексу України. Ставка збору – 1,5 відс. об'єкта оподаткування. При цьому нарахування, утримання, та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст.168 Податкового кодексу України.
Отже, за результатами звітного податкового року платник податку – фізична особа повинен подати декларацію та визначити податкові зобов'язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.
Нагадуємо, що відповідно до ст.163 Податкового кодексу України підлягає оподаткуванню податком на доходи з фізичних осіб загальний річний оподатковуваний дохід, який включає доходи як з джерел їх походження з України, так і іноземні доходи.

Відповідальність за порушення термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.03.2016 запроваджена системи електронного адміністрування реалізації пального та електронної акцизної накладної при реалізації пального.
Із запровадженням акцизної накладної та електронного адміністрування реалізації пального запроваджені нові штрафи:
- за порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних - від 2,0 до 40,0 відсотків суми акцизного податку;
- за відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних / розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов'язаний скласти акцизну накладну / розрахунок коригування, - 50,0 відсотків суми акцизного податку.
Така відповідальність не застосовується при порушенні термінів реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених у перехідний період - з 1 березня 2016 року до 1 квітня 2016 року.
Зазначена норма визначена стаття 120 - 2 Податкового кодексу України.

Сільськогосподарське підприємство може відмовитись від застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ
Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що сільськогосподарське підприємство за добровільним рішенням може відмовитись від застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства і перейти на загальну систему оподаткування ПДВ.
Для виключення з реєстру суб'єктів спеціального режиму ПДВ сільськогосподарське підприємство повинно подати до фіскального органу, за місцем реєстрації як суб'єкта спеціального режиму, заяву про реєстрацію його платником ПДВ на загальних умовах за формою № 1-ПДВ з позначкою "Перереєстрація", якщо не було допущено перевищення встановлених граничних обсягів поставки несільськогосподарських товарів/послуг у вартості всіх поставлених товарів/послуг (не вище 25%).
Датою, з якої сільськогосподарське підприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах у разі переходу за добровільним рішенням сільськогосподарського підприємства - платника ПДВ із спеціального режиму на загальну систему оподаткування ПДВ, є дата виключення такого підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму.
Зазначений порядок роз’яснено листом ДФС України від 11.02.2016 р. №4698/7/99-99-19-03-02-17.

Податковий календар на березень 2016 року
31 березня, понеділок останній день сплати:
податку на додану вартість за лютий 2016 року;
акцизного податку за лютий 2016 року;
податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу, за лютий 2016 року;
військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за лютий 2016 року;
рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану за лютий 2016 року;
рентної плати за користування радіочастотним ресурсом за лютий 2016 року;
рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за лютий 2016 року.

Як задекларувати доходи: ставки податку на доходи фізичних осіб
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що до 1 травня 2016 року триває кампанія декларування доходів громадян, яка розпочалася з початку 2016 року.
До доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків у 2015 році, застосовуються наступні ставки податку на доходи фізичних осіб:
- 15% відсотків бази оподаткування – щодо доходів (крім випадків, визначених у пунктах 167.2 – 167.6 статті 167 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)), які не перевищують десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного 2015 року (пункт 167.1 статті 167 Кодексу);
- 20% відсотків, – якщо база оподаткування у календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, – до суми такого перевищення. (пункт 167.1 статті 167 Кодексу);
- подвійна ставка податку (30%) – до доходів, нарахованих як виграш чи приз (крім виграшів, призів у лотерею, грошові виграші у спортивних змаганнях) на користь резидентів або нерезидентів (пункт 167.3 статті 167 Кодексу);
- 20% – для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів за акціями та/або інвестиційними сертифікатами, що виплачуються інститутами спільного інвестування (крім зазначених у підпункті 167.5.2 пункту 167.5 статті 167 Кодексу).
Перелік пасивних доходів визначено підпунктом 167.5.3 пункту 167.5 статті 167 Кодексу, до яких, зокрема, відноситься інвестиційний прибуток, включаючи прибуток від операцій з облігаціями внутрішніх державних позик, у тому числі від зміни курсу іноземної валюти;
- 5% та 0% бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу, зокрема, при операціях з успадкування (дарування) та операціях з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна.
При декларуванні доходів за результатами 2015 року платникам податків слід враховувати, що розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01.01.2015, становить 1218 гривень.

Про контрольовані операції
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у листі ДФС Україні «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції» з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств та забезпечення податкового контролю з питання трансфертного ціноутворення повідомлено наступне.
1. Загальні положення;
2. Щодо подання Звіту за новою формою;
3. Самостійне виправлення помилок.
Лист ДФС Україні від 05.03.2016 №8890/7/99-99-19-02-02-17.

Щодо порядку заповнення Додатка 2 до Податкової декларації з ПДВ
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до статті 198 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) податковий кредит звітного періоду складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг.
У разі якщо за результатами звітного (податкового) періоду податковий кредит платника перевищує його податкові зобов’язання, у платника формується від’ємне значення податку на додану вартість звітного (податкового) періоду, яке відповідно до пункту 200.4 статті 200 Кодексу може бути зараховане до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, відображається у Додатку 2. Порядок заповнення і подання його затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 „Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість”.
Отже, при заповненні Додатка 2 до податкової декларації з ПДВ „Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)” в колонці 2 табличної частини зазначається індивідуальний податковий номер (ІПН) платника податку постачальника. А при формуванні від’ємного значення за рахунок сум ПДВ, сплачених при ввезенні товарів на митну територію України, – власний ІПН платника податку (покупця).
Відповідне роз’яснення надано у листі ДФС України від 22.02.2016 р. №6111/7/99-99-19-03-02-17 та розміщено на офіційному сайті ДФС за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/237786.html

Щодо змін в адмініструванні акцизного податку
Державна фіскальна служба України надала методичні рекомендації щодо деяких змін в адмініструванні акцизного податку, що стосується платників акцизного податку – реалізаторів пального, пов’язані із прийняттям Закону України від 24 грудня 2015 року №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».
Більш детальне роз’яснення щодо змін в адмініструванні акцизного податку надано у листі ДФС України від 03.02.2016 №3495/7/99-99-19-03-03-17 «Щодо змін в адмініструванні акцизного податку» та розміщено на веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/66334.html).
Звертаємо увагу, що з 01.03.2016 запроваджена системи електронного адміністрування реалізації пального та електронної акцизної накладної при реалізації пального.
Із запровадженням акцизної накладної та електронного адміністрування реалізації пального запроваджені нові штрафи:
- за порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних - від 2,0 до 40,0 відсотків суми акцизного податку;
- за відсутність з вини платника акцизного податку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних / розрахунку коригування протягом більш як 120 календарних днів після дати, на яку платник податку зобов'язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, - 50,0 відсотків суми акцизного податку.
Така відповідальність не застосовується при порушенні термінів реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених у перехідний період - з 1 березня 2016 року до 1 квітня 2016 року.

За порушення строків сплати єдиного внеску фізичні особи-підприємці несуть адміністративну відповідальність
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №2464) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску контролюючий орган застосовує до платників єдиного внеску штрафні санкції у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум.
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої Законом №2464, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Згідно з ст. 165 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року №8073-Х фізичні особи-підприємці несуть адміністративну відповідальність за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску:
1. Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тягне за собою накладення штрафу на фізичних осіб-підприємців від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2. Несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян тягне за собою накладення штрафу на фізичних осіб-підприємців від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відтак у разі несплати єдиного внеску, нарахованого за календарний рік, до фізичних осіб-підприємців, які застосовують загальну систему оподаткування, починаючи з 10 лютого року, наступного за звітним, застосовуються штрафні санкції у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
За порушення строків сплати єдиного внеску фізичні особи-підприємці несуть адміністративну відповідальність.

Продавали м’ясо чи яйця – задекларуйте доходи
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Податковим кодексом України передбачено, що доходи, отримані від продажу власної продукції тваринництва груп 1-5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, не оподатковуються, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року (у 2015 –121800 грн.). Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.
До цієї продукції належать живі тварини, м’ясо, їстівні субпродукти, риба, молоко та молочні продукти, яйця птиці, натуральний мед, їстівні продукти тваринного походження, жири та олії рослинного або тваринного походження, готові харчові продукти, шкури необроблені (крім натурального та штучного хутра) і шкіра вичинена.
Якщо ж сума отриманого доходу перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, фізична особа зобов’язана подати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах – 15% (або 17% – у випадку перевищення суми доходу десятикратного розміру мінімальної заробітної плати).
Відтак продавці власної продукції тваринництва, які отримували торік доходи, що підлягають оподаткуванню згідно з нормами Податкового кодексу України, зобов’язані до 1 травня 2016 року подати до органів фіскальної служби за місцем податкової адреси платника декларацію про майновий стан і доходи.

Проект нової форми Звіту про суми податкових пільг
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) у підрозділі «Проекти регуляторних актів» розділу «Діяльність» розміщений проект постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1233».
Проектом постанови передбачено приведення у відповідність до вимог ст. 34 та п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України положень Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг у частині визначення податкових (звітних) періодів, а також до вимог ст. 45, п. 48.3, п. 48.5 ст. 48, п. 63.6 ст. 63 Кодексу – реквізитів форми звіту про суми податкових пільг.
Нова форми Звіту про суми податкових пільг, надає можливість суб’єктам господарювання уточнювати показники сум податків та зборів, що не сплачені до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, а також подавати Звіт за основним та/або неосновним місцем обліку у контролюючих органах відповідно до порядку сплати податків і зборів, встановленого Бюджетним та Податковим кодексами України.

З 2016 року проценти на суму депозитного банківського рахунку оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%
Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, пасивні доходи.
Термін "пасивні доходи" означає, зокрема, доходи у вигляді процентів на депозитний (вкладний) банківський рахунок.
До 2016року ставка податку для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді процентів, становила 20%.
З 1 січня 2016 року ставка податку на доходи фізичних осіб для пасивних доходів встановлена в розмірі 18%.
Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.
Отже, дохід платника податку у вигляді процентів, нарахованих на суму вкладного (депозитного) банківського рахунка, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та з 01.01.2016 оподатковується за ставкою 18%.
Зазначена норма визначена пп. 164.2.8 ст. 164, пп.167.5.3 ст. 167, пп. 170.4.1 ст. 170 Податкового кодексу України.

Сектор організації робот

Джерело: guru.ua

Категорії: Новости Днепропетровска Новости Никополя

28.03.2016 12:27